W oczekiwaniu na przesuwającą się premierę iPhone 12, która ma odbyć się w październiku 2020 roku, zadbaj o swój dotychczasowy smartfon i regularnie go serwisuj. Nie jesteś sam. Aż 26% telefonów od Apple psuje się w ciągu pierwszych dwóch lat od zakupu, więc Twoje szanse na wizytę w serwisie telefonów są bardzo wysokie. Wciąż jednak iPhone’y to jedne z najbardziej prestiżowych smartfonów na rynku, a ich sprzedaż w Polsce stale rośnie. Jeśli jesteś fanem marki Steve’a Jobsa, tak łatwo nie odpuścisz. Z pewnością nie chcesz już wrócić do Androida i żadne naprawy telefonu Cię nie zniechęcą. Chcesz wiedzieć, jakie są najpopularniejsze usterki iPhone’ów w poszczególnych modelach?

Awarie iPhone TOP 3 

Pęknięta szybka lub pęknięty obiektyw aparatu

Każdy z nas to przeżył. Telefon wypada z ręki i upada na ziemię lub na jakiś kant. Folia, szkło hartowane, ani etui go nie uratowały. Szybka naszego ukochanego smartfonu pękła. Co zrobić z pękniętą szybką w iPhone? Najskuteczniejsza naprawa pękniętej szybki to jej wymiana na oryginalną lub jej zamiennik. Sprawdź tutaj, ile kosztuje wymiana szybki w iPhone. Pęknięcie szkła w obiektywie aparatu w iPhone to już o wiele poważniejsza usterka. Z takim uszkodzeniem zgłoś się do serwisu Apple w Twoim mieście i nie próbuj napraw na własną rękę. 

Problemy z Baterią w iPhone

Problemy z ładowaniem lub szybkie rozładowywanie baterii to zmora wszystkich modeli iPhone. Ogromne ekrany i mnogość funkcji telefonów Apple skracają ich pracę. Tę kwestię rozwiąże wymiana baterii. Problemem może być także uszkodzone złącze ładowania. Ten drugi problem lepiej naprawić w sprawdzonym serwisie GSM.

Zalany iPhone

To trzecia najpopularniejsza usterka iPhone. Miejsce akcji to najczęściej łazienka, kuchnia lub basen. Chwila nieuwagi i plusk. Zalany iPhone musi zostać jak najszybciej wyłączony i dokładnie osuszony od zewnątrz. Pod żadnym pozorem go nie włączaj, aby uniknąć zwarcia. Nie rozkładaj go na poszczególne elementy i nie susz od wewnątrz np. suszarką lub ryżem. Udaj się z nim po profesjonalną pomoc do fachowców z najbliższego serwisu iPhone.

Błędy w iPhone 5 / 5S

Dziś iPhone 5 to już dosyć wiekowy model, ale przez niską cenę na rynku wtórnym wiele osób wybiera go na początek swojej przygody z Apple. Jego główne wady fabryczne to mało pojemna bateria oraz niska odpowność na skrajnie niskie i wysokie temperatury. Urządzenie bardzo szybko się nagrzewało, co poprawiała aktualizacja oprogramowania iOS.

Najmniej awaryjny iPhone SE – co warto wiedzieć?

O dziwo, to jeden z najmniej awaryjnych modeli iPhone. Zdarzały się tam dobrze znane problemy ze słabą baterią. Rzadko spotykaną wadą w pojedynczych egzemplarzach iPhone SE jest żółty odcień ekranu.

Typowe usterki iPhone 6 / 6S / 6S Plus

Seria 6 telefonów z jabłkiem firmy z Cupertino jest jedną z najbardziej awaryjnych. Smartfony miały to do siebie, że samoczynnie się wyłączały, nawet przy pozornie naładowanym akumulatorze litowo-jonowym. Dobrym rozwiązaniem w tym wypadku była wymiana baterii na nową. Sporo problemów sprawiły także przycisk Home / Touch ID (nagrzewał się, a do tego po wciśnięciu nie chciał wrócić na swoje miejsce) oraz uszkodzone złącze słuchawkowe Jack (zepsute styki w gnieździe uniemożliwiały podłączenie jakichkolwiek przewodowych słuchawek). Standardowym problemem była niska wytrzymałość baterii, szczególnie w wypadku modelu iPhone 6S Plus.

Najczęstsze naprawy iPhone 7 / 7 Plus

W iPhone 7 największe wady fabryczne i problemy pojawiały się w związku z układem dźwiękowym, systemem głośnomówiącym (dźwięk w głośniku był zniekształcony) i głośno działającym procesorem (hałas przypominający syczenie). Telefon często sam się restartował i miał problem z połączeniem się z siecią po przejściu z trybu samolotowego na standardowy tryb pracy. Co zrobić, gdy iPhone nie chce się włączyć? Zgłoś się do specjalisty w sprawdzonym serwisie Apple.

Wady iPhone 8 / 8 Plus

Najwięcej napraw pogwarancyjnych w modelu iPhone 8 dotyczyło wady płyty głównej smartfona i rozszczelniania się obudowy w trakcie ładowania. Egzemplarze wyprodukowane między wrześniem 2017 a marcem 2018 zawieszały się i resetowały bez żadnej przyczyny. Czarny ekran i brak reakcji to typowa usterka dla serii 8.

Najpopularniejsze awarie iPhone X / XR / XS / XS Max

Niskie temperatury źle wpływają na telefony Apple, szczególnie na iPhone X. Wyświetlacz OLED na mrozie przestawał reagować na dotyk i nie wracał do normy. Twój iPhone nie reaguje na nic? Niezbędna może być wymiana ekranu w serwisie Apple. Wybrane egzemplarze iPhone X miały inne wady ekranu (zielona linia po jednej stronie wyświetlacza) oraz górnego głośnika (trzaski podczas rozmów w trybie głośnomówiącym). Problemy sprawiała funkcja Face ID. Smartfon nie zawsze rozpoznawał twarz właściciela. Co ciekawe, w tym wypadku producent zaleca wymianę tylnego aparatu. Do tego wersje XS i XS Max nie zawsze reagowały na podłączony kabel do ładowania. Ich właściciele odnotowywali także brak zasięgu telefonii komórkowej nawet w centrach miast. Tutaj pomagały aktualizacje systemu iOS.

Iphone 11 / 11 Pro / 11 Pro Max – najczęstsze błędy

Najczęściej wymienianą wadą przez użytkowników iPhone 11 jest brak wsparcia dla technologii 5G. Najnowsze iPhone mają certyfikat wodoodporności IP68, dzięki czemu możemy je zanurzyć na głębokość 2 metrów przez maksymalnie 30 minut. Nie zalecamy jednak ciągłych kąpieli z telefonem, gdyż mimo wszystko może dojść do zalania i utraty danych. Telefony iPhone z serii 11 są bardzo podatne na zarysowania – zalecamy dobre etui i hartowane szkło, aby uniknąć wymiany obudowy lub szkła.

Jak naprawić iPhone?

Urządzenia Apple są wyjątkowe delikatne i wrażliwe na uderzenia. Pomyśl o tym, gdy będziesz planować naprawę swojego telefonu poza serwisem GSM. Ryzykujesz kilka tysięcy złotych straty w razie nawet najmniejszej pomyłki. Wielu z nas wie, jak wymienić szkło hartowane w iPhone, ale wymiana lub regeneracja wyświetlacza, podklejenie ramki wyświetlacza, czy wymiana szybki w smartfonie, to już zadania dla doświadczonego profesjonalisty. Jeden z nich czeka na Ciebie i Twojego iPhone’a w serwisie Apple ReFactor w Krakowie na Podgórzu przy Rondzie Matecznego. Oprócz rzetelnej pomocy otrzymasz także gwarancję i wsparcie serwisu.

SERWIS z dojazdem do KLIENTA

Świadczymy dla Was usługi serwisowe z dojazdem do klienta
na terenie całego Krakowa i okolic!

Po każdym serwisie dezynfekujemy telefon sterylizatorem UV.

Zadzwoń do nas i zapytaj o bezpłatna wycenę i odbiór urządzenia

Scroll to Top