Wszyscy użytkownicy smartfonów to znają – uszkodzony wyświetlacz, nieskuteczne ładowanie, „zawieszanie się” telefonu, czy jego niska wydajność. I dotyczy to praktycznie telefonów wszystkich marek. Wśród użytkowników tego sprzętu bardzo duży uznaniem cieszą się te modele, które oferowane są przez markę Samsung. Występujące w nich usterki w wielu przypadkach da się bardzo łatwo naprawić, nawet samodzielnie. Są jednak i takie sytuacje, w których serwis Samsung staje się po prostu koniecznością.
Najczęściej występujące usterki w telefonach Samsung z Androidem
Świat smartfonów i ich użytkowników dzieli się na tych, którzy korzystają z oprogramowania Android – to zdecydowana większość – oraz tych, którzy korzystają z oprogramowania iOS – to użytkownicy sprzętu od firmy Apple. Telefony Samsung pracują na Androidzie, dlatego też to te probelmy zostaną tutaj omówione.
Problemy dotyczące oprogramowania
Usterki w telefonach można podzielić na dwie grupy: związane z oprogramowaniem i związane ze sprzętem.
Użytkownicy, którzy dostrzegają niską wydajność swojego urządzenia, problemy z jego ładowaniem, zawieszanie się czy nieprawidłowe wyłączanie niektórych aplikacji – spotykają się właśnie z błędami oprogramowania. Rozwiązaniem tych problemów może być restart urządzenia lub przywrócenie jego ustawień fabrycznych. Czasami konieczne jest ponowna instalacja wcześniej pobranej aplikacji lub zwolnienie nieco miejsca w telefonie. Zasadniczo jednak są to czynności, z którym użytkownik może sobie sam poradzić.
W niektórych przypadkach trzeba skorzystać z pomocy specjalisty.
Awarie dotyczące sprzętu
Dość popularne są usterki dotyczące konkretnych elementów telefonu czy jego podzespołów. Chyba każdy użytkownik smartfona przeżył chwilę grozy, gdy telefon wyślizgnął mu się z ręki i upadł na twardą powierzchnię. Zniszczona szybka to zniszczony panel dotykowy. Przynajmniej jest to ograniczenie jego funkcjonalności i sprawności.
W telefonach dochodzi również do uszkodzenia aparatu, mikrofonu, gniazda ładowarki, zasilacza czy głośnika. Jak na tym tle wyglądają najczęstsze usterki w telefonach Samsung?
Usterki w telefonach Samsung – co zdarza się najczęściej
Telefony Samsung nie wykazują zauważalnie więcej błędów, niż inne telefony. Mieszczą się w granicach średniej.
Ciekawostką na pewno są dwa spostrzeżenia:
- Wiele usterek da się naprawić poprzez restart telefonu lub reinstalację/aktualizację oprogramowania.
- Dominujące usterki uzależnione są od… rynku, na który trafił dany telefon.
Błędy specyficzne – zależne od rynku
Europejscy użytkownicy Samsungów skarżą się głównie na problemy z zasięgiem. Nie zawsze jest to faktycznie wina telefonu. Problemy te mogą mieć swoje źródło w lokalizacji użytkownika czy sieci, która udostępnia mu sygnał.
Mieszkańcy Azji najczęściej skarżą się na awarie aparatu. Można przyjąć, że jest to wynik intensywnej eksploatacji urządzenia.
Użytkownicy, zamieszkujący Amerykę Północną bardzo często skarżą się na niską wydajność urządzenia.
Z jakimi jeszcze usterkami trzeba się liczyć?
Uszkodzony wyświetlacz oraz błędy panelu dotykowego
Uszkodzony wyświetlacz – najpopularniejsza usterka – często jest usterką mechaniczną. Telefon wypada z ręki i uderza o twardą powierzchnię. Jeżeli nie jest zabezpieczony za pomocą etui oraz szkła hartowanego, które biorą na siebie dużą część siły uderzeniowej, do uszkodzenia ekranu dochodzi bardzo szybko. W takiej sytuacja pomaga wyłącznie wymiana ekranu w telefonie.
Panel dotykowy można też uszkodzić poprzez nieumyślne wrzucenie telefonu do wody – co często ma miejsce, w momencie zabrania do kąpieli lub przechowywania w tylnej kieszeni spodni tuż przed wizytą w toalecie.
Niekiedy błędy w funkcjonowaniu panelu dotykowego mają swoje źródło w oprogramowaniu. Należy przeprowadzić restart urządzenia. Jeżeli nie ma poprawy to reinstalację lub aktualizację oprogramowania. Gdy to również nie pomaga, pomocny może być tylko serwis Samsung.
Ładowanie i bateria
Na drugim miejscu najpopularniejszych usterek znajdują się problemy z ładowaniem telefonu. Mogą mieć one bardzo różnorodny charakter. Może to być wolne tempo ładowania, nadmierne nagrzewanie urządzenia i zasilacza, brak reakcji na podłączenie do zasilacza. Najczęściej przyczyna problemów zlokalizowana jest właśnie w zasilaczu, rzadziej w samej baterii czy oprogramowaniu. Warto spróbować ponownego podłączenia lub restartu urządzenia. Jeżeli problem nadal się pojawia, należy odwiedzić serwis Samsung, pamiętając o zabraniu zasilacza ze sobą. To on może być źródłem awarii.
Awaria mikrofonu lub głośnika
To najczęściej awaria sprzętowa, rzadziej systemowa. Restart urządzenia czy jego aktualizacja z pewnością nie zaszkodzi, ale raczej mało prawdopodobne jest, by w tym wypadku pomogło. Przed oddaniem urządzenia do serwisu gsm należy sprawdzić, czy do mikrofonu lub głośnika nie dostały się jakieś zanieczyszczenia. To one mogą powodować problemy z dźwiękiem. Jeżeli da się je usunąć samodzielnie, można przetestować urządzenie. Gdyby problem się rozwiązał, to sprawa załatwiona. Jeżeli jednak nadal występują problemy, to serwis będzie jedynym rozwiązaniem.
Problemy z kartą SIM
Telefony Samsung, szczególnie te, które pracują w trybie dual SIM, wykazują niekiedy problemy z obsługą kart SIM. Zazwyczaj źródłem problemów jest właśnie oprogramowanie, rzadziej gniazdo karty. Takie usterki nie są jednak powszechne. Często aktualizacja oprogramowania jest wystarczająca dla rozwiązania problemu.